Positively impact someone's life today


Nur Farisyah
1,000.00 RM 1,000.00 RM 1000.0 MYR
Kami sekeluarga tidak lagi berniaga dan tiada income selama 4 bulan . Duit simpanan telah pon habis digunakn untuk kos rawatan kesihatan mak dan ayah. Ayah saya positive covid dan kini memerlukan oxsygen dan beberapa ubat ubatan
KHAIRUL AZWAN BIN AHMAD
2,000.00 RM 2,000.00 RM 2000.0 MYR
Hye Everyone..My name is Khairul Azwan...age 24 years old...I live at Kedah with my mother who has strok illness and young brother that still study... and the area I living now at Sungai Lalang , Bedong that got a PKPD restricted order that whole my place need to be quarantine with steel fence...i got jobless since march 2021 from my fulltime work and with limeted time pkp from time to time..i just doing some parttime job that consider village job...sell fruit or repair broken stuff....i hope this help can ease my burden and can uplift the weight of pressure that our family to stay survive in this pandemic...sincere from Khairul..Village Boy
Need Help@setapak
0.00 RM 0.0 MYR
2 old ladies are living in a house with no jobs and foods, We don't have their phone numbers but here are their address: 54, Jalan 26/27b, Desa Setapak, 53300 KL.Give what you can to them to anyone living close by. They need all the help they can.
Hello Kitty Makcik Siti Endon Ismail
5,000.00 RM 5,000.00 RM 5000.0 MYR
Hello Kitty costume entertainer Siti Endon Ismail has no choice but to raise up two flags, the white flag for herself and the red flag for her cats.

The 58-year-old, who lost her source of income due to the Covid-19 outbreak and the Movement Control Order (MCO), is running out of cash to buy food for herself and feed some 100 cats which she has been caring for at home.

The single-mother said she is becoming desperate and clueless on how to feed the felines, whom she treats like her own "children".

In Makcik Endon’s effort to earn an income during this MCO, she shared with us her plans to start a lemang business. Makcik Endon hopes to raise RM 5,000 to embark on this new journey. This is needed to cover the following expenses:

1.To obtain seller’s permit from Majlis Bandaraya Kuantan
2.To purchase the necessary equipment, i.e. electric coconut grinder
3.To build a ‘bangsal’ to prepare and cook lemang including installing a sink, pipe and electrical wiring
Mrs.Suria Bt Abd Malek & Family
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Head of the family was unable to work after surgery due to diabetes.Mrs.Suria used to work as a cleaner and but lost her job during the pandemic, they also have a child that is OKU. Donate what you can to help them.
Mohd Nor Abdullah (Donation completed)
0.00 RM 0.0 MYR
Mohd Nor Abdullah or better known 'Dek Mat' who has no two hands since birth had to fly white flag in his rental room window at a shophouse in Cheras (near Cheras LRT) to get help to continue survival in the Movement Control period below National Rehabilitation Plan (VAT).

Dek Mat, 29 who previously independently earned their own income by trading nasi lemak now have to stop for a while due to lack of customers other than hoping for monthly assistance from Baitulmal and Community Welfare Department (JKM).
NURUL JUMILIA SYAFIQAH BINTI NORALIMI(Donation Completed)
370.00 RM 370.00 RM 370.0 MYR
Saya bujang, 24 tahun dan menyewa bilik di Presint 16, Putrajaya. Kerja terakhir saya sebagai Admin tidak dapat diteruskan berikutan MCO 3.0 ini. Saya cuba mencari pekerjaan sekitar kawasan saya seperti di restoran makanan segera namun masih tiada panggilan. Saya perlu pendapatan untuk membayar sewa dan bil lain.
Noorfazela Riano
150.00 RM 150.00 RM 150.0 MYR
Assalamualaikum sya Noorfazela riano dari sabah,sya seorang ibu tunggal berumur 30tahun,anak seorang berumur 7 tahun,dan sya tiada kerja dan tiada pendapatan, sekarang saya hanya perlukan barang basah seperti ayam ikan telur, alhamdulillah beras masih mencukupi setakat ini,cuma saya perlukan .
Saufee Anas Bin Kamaruddin
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Im a Single father, Jobless for almost 3 months, need funds for rent, basic necessities and food for children. Please send help.
Popon Susilawati
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Hi assalamualiakum..saye nak mohon bantuan untuk btar sewa rumah, sebenarnya kami warga indonesia,yg hilang pendapatan sejak pkp bulan 5,,dan kami semua tidak bekerja,,kami ade 4orang dewasa,dan 2 anqk kecil,,, harap ade rezeki saya disini
NAZURAH NABILAH BINTI BENYAJEED & FAMILY
1,000.00 RM 1,000.00 RM 1000.0 MYR
Wabak Covid-19 terus memakan korban dan kes kematian masih tinggi secara konsisten sepanjang bulan lalu, seringkali angka kes harian mencecah melebihi angka 100 nyawa.

Antara nyawa yang terkorban itu, ibu bapa kepada Nazurah Nabilah Yajeed, berusia 19 tahun.
Arwah ibu bapanya, sebelum ini mencari nafkah berniaga goreng pisang, kembali ke rahmatullah akibat Covid-19 dalam jangka masa tiga hari, meninggalkan Nabilah yatim piatu bersama tujuh adiknya yang berumur antara 18 hingga empat tahun.

Sebilangan besar adik-adik Nabilah masih bersekolah, kecuali adik bongsunya yang berusia empat tahun. Nabilah sendiri pelajar di Kolej Politeknik Mersing di Johor.

Dia berkata bapanya meninggal pada hari Jumaat lalu (16 Julai) dan dua hari kemudian pada hari Ahad (18 Julai), ibunya pula meninggal dunia akibat Covid-19.
Muhammad Luqman Hakim bin Onn
300.00 RM 300.00 RM 300.0 MYR
Diberhentikan kerja terpaksa keluar dari rumah, tinggal sementara di kereta, anak terpaksa hantar kepada bekas isteri
DEVARANI A/P VEERAPPAN
750.00 RM 750.00 RM 750.0 MYR
Saya tinggal flat rasah jaya. Saya suri rumah.... suami tak berkerja dah 3 bulan... Saya ada 5org anak 3lelaki 2perempuan semua belajar...suami o.k.u ...mata kiri...tapi kerja juga di kedai perabot .masa sekarang pkp semua dah tutup saya dapat batuan makanan pun dari pihak sekolah anak...lagi belum bayar eletrik/air 300, ruma sewa 450, saya tak mampu bayar sebanyak itu pun jadi saya harap boleh dapat bantuan dari ..Encik
Siti Norellyza Binti Abdullah
600.00 RM 600.00 RM 600.0 MYR
Saya sekarang seorang suri rumah kerana hilang pekerjaan ketika pkp 2.0...suami kerja kontrak gaji hari, sejak mula pkp 2.0 suami suami kerja on off...sekarang ni dalam 3 minggu ni dia baru kerja 2 hari sahaja sebab bos dia pun terkesan akibat pkp...kami ada tunggakan sewa rumah 2 bulan dan bil api dan air pun kami tak mampu bayar dan ada tunggakan hampir 200
Devi a/p Rajavelu
600.00 RM 600.00 RM 600.0 MYR
Saya dan suami ..anak 5org semua sudah kawin..suami x berkerja umur 67 ssya pun umur 63 tapi kerja kedai cuci mangkuk dan jaga seorang cucu
Nurathira binti Hamizun
350.00 RM 350.00 RM 350.0 MYR
Ayah saya patah pergelangan tangan kanan sampai tak mampu buat kerja berat. Tapi ayah masih kerja juga untuk sara keluarga kami itupun kalau majikan panggil sahaja.

Kami ada rumah sewa RM300 sebulan tapi ada bulan yang tertunggak sebab tak mampu nak bayar. Saya ada 6 adik beradik dan semuanya masih bersekolah. Saya pula anak sulung. Kadang saya kesian tengok ayah 😌

Pasal makanan. Bila hujung bulan tu mesti susah sikit. Makanan mesti kongsi sorang sikit kena bahagi.. tapi tu pun saya dah bersyukur dapat makan walapun sorang sikit.

Sebenarnya, ayah kurang pendapatan jadinya banyak benda yang nak gunakan duit. Bil air elektrik benda asas sejak pkp lama ni pun banyak dah tak bayar😢 Sebelum ni guna duit simpanan ayah sempatlah nak rasa stabil sikit walaupun biasa ii. Sejak pkp makin lama makin terasa rasa susah tu ..

Terima kasih sudi baca cerita saya 🙏🏻
Nur Suhada Bt Ibrahim
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Saya tak kerja suami pulak oku.saya tinggal dengan mak dan ayah.mak dan ayah saya juga sakit sekarang nie..kami tak mampu nak bayar bil api dan air..dengan nak membeli keperluan asas lagi dan juga pempers anak saya..saya harap kamu dapat bantu saya kerana saya amat2 memerlukan bantuan ini...terima kasih
Mohamad Noor Firdaus Bin Mohamad Shariff
2,400.00 RM 2,400.00 RM 2400.0 MYR
Saya bekerja di dalam bidang event management sebelum ini..di sebab kan covid 19 dan PKP yang tidak berkesudahan menyebabkan syarikat tidak mampu bertahan dan menutup operasi syarikat..saya mempunyai dua orang cahaya mata berumur 5 tahun dan 3 tahun.tuan rumah sudah mengugut di suruh keluar jika tidak dapat melangsai kan hutang sewa rumah yang tertunggak akhir bulan ini.
Darlina Binti Abdullah
1,000.00 RM 1,000.00 RM 1000.0 MYR
Saya Darlina binti Abdullah. Saya mengambil upah menjahit pakaian dan menjaja makanan serta goreng pisang di Rawang. Pendapatan saya terjejas kerana pandemik. Tempahan baju berkurangan dan penjualan makanan merosot begitu teruk sekali. Saya mempunyai anak seramai 5 orang, berumur antara 6 hingga 17 tahun. Suami diberhentikan kerja oleh Speedmart kerana syarikat mengurangkan tenaga kerja. Saya juga menghidap angin ahmar (stroke) yang menyebabkan usaha untuk mencari pendapatan terhad.
Siti Susanti
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Saya perlu bantuan utuk anak saya yang masih umur 6bln saya perlukan susu pempes dan bayar rumah, suami sya tidak bekerja

Powered By  


Digital Transformation starts here. 

Over 50 apps  to cater to all your business needs
Start FREE for 30 days and RM299 per year after               
                                                 
 Brought to you by   

 
 

Learn More