Positively impact someone's life today


Mrs.Suria Bt Abd Malek & Family
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Head of the family was unable to work after surgery due to diabetes.Mrs.Suria used to work as a cleaner and but lost her job during the pandemic, they also have a child that is OKU. Donate what you can to help them.
Saufee Anas Bin Kamaruddin
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Im a Single father, Jobless for almost 3 months, need funds for rent, basic necessities and food for children. Please send help.
Popon Susilawati
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Hi assalamualiakum..saye nak mohon bantuan untuk btar sewa rumah, sebenarnya kami warga indonesia,yg hilang pendapatan sejak pkp bulan 5,,dan kami semua tidak bekerja,,kami ade 4orang dewasa,dan 2 anqk kecil,,, harap ade rezeki saya disini
NAZURAH NABILAH BINTI BENYAJEED & FAMILY
1,000.00 RM 1,000.00 RM 1000.0 MYR
Wabak Covid-19 terus memakan korban dan kes kematian masih tinggi secara konsisten sepanjang bulan lalu, seringkali angka kes harian mencecah melebihi angka 100 nyawa.

Antara nyawa yang terkorban itu, ibu bapa kepada Nazurah Nabilah Yajeed, berusia 19 tahun.
Arwah ibu bapanya, sebelum ini mencari nafkah berniaga goreng pisang, kembali ke rahmatullah akibat Covid-19 dalam jangka masa tiga hari, meninggalkan Nabilah yatim piatu bersama tujuh adiknya yang berumur antara 18 hingga empat tahun.

Sebilangan besar adik-adik Nabilah masih bersekolah, kecuali adik bongsunya yang berusia empat tahun. Nabilah sendiri pelajar di Kolej Politeknik Mersing di Johor.

Dia berkata bapanya meninggal pada hari Jumaat lalu (16 Julai) dan dua hari kemudian pada hari Ahad (18 Julai), ibunya pula meninggal dunia akibat Covid-19.
Muhammad Luqman Hakim bin Onn
300.00 RM 300.00 RM 300.0 MYR
Diberhentikan kerja terpaksa keluar dari rumah, tinggal sementara di kereta, anak terpaksa hantar kepada bekas isteri
Siti Susanti
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Saya perlu bantuan utuk anak saya yang masih umur 6bln saya perlukan susu pempes dan bayar rumah, suami sya tidak bekerja
Sumathi a/p Supaya
800.00 RM 800.00 RM 800.0 MYR
I am a single mother i am 56 years old, I was sick since 2017 i fell down and unable to walk and couldn't go to work
JESINTHA A/P SINAPPAN
1,000.00 RM 1,000.00 RM 1000.0 MYR
She lives with her husband and 5 children, aged - 18, 15, 8, 6 and 5

She worked as an assistant at a clinic but lost her job 3 months ago due to the pandemic.

Husband worked as a plumber but lost his job about a year ago
Siti Hiqmah Binti Mohd
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Sy mempunyai penyakit darah tinggi,buah pinggang Dan jantung.memerlukan ubt utk harian

She lives with her husband and 5 children, aged - 18, 15, 8, 6 and 5

She worked as an assistant at a clinic but lost her job 3 months ago due to the pandemic.

Husband worked as a plumber but lost his job about a year ago
MOGANA A/P RATNAVELU
1,500.00 RM 1,500.00 RM 1500.0 MYR
I'm have difficulty time because pay cut and almost 3 month no work at all. We don't have healthy food. My son just finish SPM and my place are red zone. That's why I don't want my son go to work at moment and he fail. He want to continue his study. I really cannot afford pay for his adduction fees. I got asthma and low pressure. I'm going JKM counseling because stress or u call it mental stress
Norhafizah Binti Sapari
700.00 RM 700.00 RM 700.0 MYR
Assalamualaikum.. maaf klau saya mengganggu.. saya dapat no contact nie dari insta.. saya ingin mohon bantuan dari pihak tuan.. niat saya msg bukan utk meminta atau menyusahkan.. tapi ingin bertanya jika tuan ingin menyumbang atau ingin sedekahkan bantuan barangan keperluan rumah serta keperluan baby.. saya dan suami sudah tiada pekerjaan.. kami telah ditamatkan kontrak pada 15/6/21.. gaji yg dpt sebelum nie pun dah hbis bayar bil hospital saya dan anak(bersalin emergency czer & wad NICU), byr sewa rumah dan bil api air.. keperluan rumah pun kami x dapat nak beli lagi.. susu dan pampers anak pun nak hbis.. sewa rumah untuk bulan julai ini pun tak tahu macam mana hendak bayar.. susu pulak bagi susu ibu, anak x nak minum sebab dah biasa minum susu formula masa diwad NICU.. anak saya ada masalah buah pinggang bengkak sebelah.. saya sendiri berpantang pun macam x berpantang.. sampai kena demam panas.. moga dengan msg ini adalah rezeki kami sekeluarga..
Ella Robin
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Saya minta bantuan ni sebab suami sya seorang saja keja dan tanggung dlm rumah...dan sepanjang pkp ni hingga ke hari ini, tempat kerja suami sya pun pekerja disuruh turun keja bergilir gilir...gaji pun gaji hari rm55 sehari..😓😓..ada keja ada gaji,tak ada keja,tak ada gaji

Rumah saya ada 5 org,,,2 org budak,ada untie 1 org..untie x dpt keja,sbb ada masalah kaki.kaki sakit..dan saya pun sarat mengandung..
Zulaikha Bt Ibrahim
600.00 RM 600.00 RM 600.0 MYR
Suami saya tak kerja dan suami saya jenis malas bekerja,saya dah puas nasihat kan dia untuk bekerja..saya nak makan pun terpaksa pinjam dengan jiran2...kalau tak ada makanan saya dan anak2 kadang2 sehari tak makan..saya harap ada hamba Allah yang sudi tolong saya..kalau ada yang sudi tolong saya rasa sangat bersyukur..terima kasih
Rosli Bin Aman
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Saya warga oku dan sudah tidak bekerja.
Usha a/p K. Raman
600.00 RM 600.00 RM 600.0 MYR
Single mother of 2 sons (21yo, 15yo). divorced with no income. was doing a food stall to pay for my sons, but lost income due to PKP. have no had income for 4 months. Around Dec 2020.thn I continue to make food and sell from my home cause couldn't pay rental. But from home my sales n orders dropped due to covid n pkp..

My house rental also I put all my jewelry tat I hv fo the past mnth.
Sylviana Binti Mousin
500.00 RM 500.00 RM 500.0 MYR
Sy seorg ibu tunggal dah 3 bulan dah tidak bekerja. Saya terpaksa keluar dari rumah sewa kerana tidak mampu membayar. Sekarang, saya dan anak-anak menumpang di rumah rakan. Sebab tidak dapat membayar sewa, saya mengambil kerja sebagai pembantu kantin sekolah. Namun, sekolah tutup sejak bulan September. Saya kehilangan pendapatan dan tidak mampu bayar sewa. Saya cuma dapat bantuan daripada kerajaan dalam fasa 1 dan gagal dapat bantuan dalam fasa 2/3. Anak sy ada 5 org puan,umur 12/12/kembar,9/5/3
Mohd Razif bin Abdul Hajees
300.00 RM 300.00 RM 300.0 MYR
Saya Mohd Razif bekerja sebagai penghantaran makanan.. Tapi sejak pkp ni saya jadi susah sebab kurang nya org order makanan, sehinggakan saya saya tak mampu nak membayar sewa rumah & bil utiliti
SAMSURIA BINTI MUHAMAD
350.00 RM 350.00 RM 350.0 MYR
Sudah berkahwin,suami kurang sihat berpenyakit gaout,darah tinggi dan baru baik dr minor stroke, mempunyai 5 org anak,3 remaja dan 2 kanak-kanak,Sy suri rumah,suami bekerja sebagai pembantu peniaga ikan dgn gaji rm35 sehari,sdh 7 bulan xkje sbb pandemik,dan kami hilang punca pendapatan,Smpai skrg kami xde pendapatan lngsng nk menyara keluarga,Sy harap dgn permohonan Sy ini dpt membantu meringankan kesusahan Sy,Sy hrp pihak tuan puan dpt membantu kami, semoga Allah permudahkan segala urusan tuan puan Aamiin
Nik Fazirah Raja Ismail
400.00 RM 400.00 RM 400.0 MYR
Terjejas pendapatan sepanjang pkp dan mempunyai tunggakan bil utiliti dan sedikit kewangan untuk kelansungan hidup.
Puspa Veeramuthu
1,000.00 RM 1,000.00 RM 1000.0 MYR
Suami accident tangan shoulder operation,tiada ada gaji,ada 3 orang anak,rumah sewa bil semua tidak bayar,kena beli ubat untuk suami darah tinggi,masalah pening

Powered By  


Digital Transformation starts here. 

Over 50 apps  to cater to all your business needs
Start FREE for 30 days and RM299 per year after               
                                                 
 Brought to you by   

 
 

Learn More